dc.identifier.citation |
KAYNAKÇA
ALATLI, A. (2000) "İkinci Aydınlanma Çağı", DOĞU-BATl. Cilt.3, No: 10, Şubat-Mart-Nisan,
ss. 9-13
ALTAN, M. (2004), "Akıl ve Ruh Bölünebilir mi?", http://www.sabah.com.tr/2004/01/05/yaz00.html,
05.01.2004.
BM FAO: "Dünya Gıda Zirvesi Beş Yıl Sonra Deklarasyonu ". http://www.un.org.tr/fao/Wfs-tur.htm ,
20.10.2005.
BOLAY, S. H. (Yıl:?), Felsefi Doktrinler ve Terimler Sözlüğü. Akçağ, 7.Baskı.
BOOKCHIN, M. (1996), Ekolojik Bir Topluma Doğru, Ayrıntı, Birinci Basım, İstanbul.
CAPRA, F. (1989), Batı Düşüncesinde Dönüm Noktası, İnsan Yayınları, (çev.) Mustafa Armağan,
İstanbul.
ÇİĞDEM, A.(1993), Aydınlanma Felsefesi, Ağaç yayıncılık Alternatif Üniversite Serisi 29, İstanbul.
DAMASİO, Antonio R. (1999), Descartes'm Yanılgısı. Varlık/Bilim Yay., 2. basım, İstanbul.
DELEUZE, G. ve Guattari, F. (1996), Felsefe Nedir?, (çev.) Turhan İlgaz, Yapı Kredi Yayınları,
Dördüncü Baskı, İstanbul.
DEMİR, Ö. (1992), Bilim Felsefesi, Ağaç Yayıncılık Alternatif Üniversite Serisi 16, İstanbul.
DESCARTES, R. (1967), Felsefenin İlkeleri, (çev.) Mehmet Karasan, Dördüncü Basılış, M.E.B.
Devlet Kitapları Müdürlüğü, İstanbul.
DUTSCHKE, M. (1998), Nord-Süd-Kooperation in der Klimapolitik, Werkstattreihe 108, Öko-lnstitut,
Freiburg.
ERTÜRK, H. (1998), Çevre Bilimlerine Giriş, Vipaş, 3. Baskı, Bursa.
ESEN, M. (2005), "Hani Savaşlar Sona Erecekti?", Cumhuriyet, http://gbulten.ssm.gov.tr/arsiv/
2005/10/18/01.htm , 20.10.2005.
FERRAROTTI, F. (1997), "Bir Karşı Kültürün Doğuşu : Kropotkin'den Sakharov'a", Bilim ve İktidar,
(der.) Federico Mayor-Agusto Forti, (çev.) Mehmet Küçük, TÜBİTAK yayını, 4. Basım,
ss.107-125
FEYERABEND, P. (1991), Yönteme Hayır, (Türkçesi) Ahmet İnam, 2. Bası, Ara yayıncılık, İstanbul |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Çağımızda çevre sorunları, insanlığın üstesinden gelmekte zorlandığı bir
"sorunsal" haline gelmiştir. Esasta Batı 'daki toplumsal dönüşümün ifadesi olan
"modernite"nin bir sonucu olarak belirtilebilecek olan bugünkü çevre
sorunlarının temelinde, modern süreçleri başlatan "Klasik Fizik" (Newton
Fiziği) 'in bulunduğu görüşü bu çalışmanın temel iddiasıdır. Klasik Fizik
(Newton Fiziği), o güne kadar geçerli olan Fizik biliminin temel yaklaşımlarını
değiştirmiş; yeni bir "bilim anlayışı" ortaya koymuştur. Klasik fizikle başlayan
yeni bilimsel anlayış ve yöntemin, bireylerin zihinlerinde, doğanın ve evrenin
yeni bir biçimde tanımlanmasına yol açtığı söylenebilir. Bu yeni anlayışın
sonucu olarak, "modern" bireyinin, doğayı koruma ve onunla barışık olma
yerine, onu egemenliği altına almaya, denetlemeye ve dönüştürmeye çalıştığı;
bu anlayışın da doğanın sömürülme ve tüketilmesine yol açtığı ve bugünkü çevre
sorunlarının temelinde bu yaklaşımın bulunduğu ileri sürülmektedir. Bu
çalışmada ayrıca, "Yeni Fizik "in (Quantum) getirdiği yöntemin, insanlığın
karşı karşıya olduğu bunalımı çözmede önemli rol oynayabileceği görüşü de
ifade edilmektedir. Quantum Fiziği ile "ak" ile "kara" zihinsel kalıplaşması ve
zihinsel sıkışması içinde bulunan insan zihninin, açılım sağlayabileceği;
çevreyle-doğayla ilişkisini çeşitlendirerek değiştirebileceği düşünülmektedir. |
tr_TR |