Sanat, insanlık tarihinin mücadele alanlarından birisidir. İmgesel alanda devam eden bu mücadeleye 19. yüzyılın sonlarından itibaren sinemanın da dâhil olduğunu biliyoruz. Estetik bir objenin, estetik bir süjenin bedeni üzerindeki etkisini ise bahsedilen imgesel mücadele alanında "estetik haz" kavramı ile tanımlamaktayız. Estetik haz kavramının anlaşılır olması ve üzerinde felsefi bir tartışmanın yapılabilmesi ise ontolojik açıdan estetik objenin bir bilgi nesnesi olarak kabul edilmesi ile ilgilidir. Bu kabul sonrasında estetik objenin, estetik süje üzerinde yaratacağı tasarlanmış bir etkiden söz etmeye başlayabiliriz. Bu çalışmada estetik hazzın sanatçı tarafından tasarlanmış düşüncelerle meydana getirilmek istenen bir duygulam olduğu ifade edilmektedir. Estetik haz kavramı, genel haz kavramının tanımlarını bir hayli aşarak toplumsal alanda özneler üzerinde yaratılan çok boyutlu bir etkiyi anlatmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı estetik hazzın varoluşunun, bellek ve özneleştirme kavramları ile ilgisini ortaya koymaktır. Çalışmanın son kısmında ise "Brand New Testament" isimli film, estetik felsefesi ve estetik haz kapsamında değerlendirilmiştir. Değerlendirmede kullanılan yöntem estetik objelerin varoluşlarının anlaşılması için tercih edilen ontolojik analizdir. Bu yöntemle filmin yönetmeninin oluşturduğu kasıtlı imgeler üzerinden yani ön ontolojik tabaka vasıtasıyla tasarımdaki bellek ve özneleştirici unsurlar ortaya çıkarılmak istenmektedir.
Art has been one of the arenas of the human history. We know that cinema was included in this
struggle taking place in the imaginative field after the end of nineteenth century. We define the effect
of an aesthetic object on the body of an aesthetical subject with the concept of aesthetical pleasure in
the aforementioned imaginative field of struggle. Making the aesthetical pleasure understandable and
conducting a philosophical discussion on it is related to accepting and aesthetical object as an object of
information in terms of ontology. After accepting this, we can start to mention about a designed effect
of the aesthetical object on an aesthetical subject. In this study, it is stated that aesthetical pleasure is an
affectivity which was formed with the thoughts designed by the artist. The concept of aesthetical pleasure
extremely exceeds the general definition of pleasure and describes a multi-dimensional effects created
on subjects in social field. Within this context, the objective of the study is to reveal the relationships
between the existence of the aesthetical pleasure and the concepts of memory and subjectivation. In the
final chapter of the study, the film “Brand New Testament” was analyzed in terms of philosophy of
aesthetics and aesthetical pleasure. The method employed in the evaluation is the ontological analysis
which was preferred to understand the existence of aesthetical objects. Through this method, it is desired
to reveal the memory and subjectivating elements in designs through the intentional images created by
the director of the film, namely, through pre-ontological layer.