Post-truth çağda görsel iletişim aracı olarak fotoğraf

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Fatih
dc.date.accessioned 2021-06-17T07:47:29Z
dc.date.available 2021-06-17T07:47:29Z
dc.date.issued 2019-09-26
dc.identifier.isbn 978-605-7736-14-7
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2638
dc.description.abstract Oxford Sözlüğü tarafından 2016’da İngilizcede yılın kelimesi olarak seçilen “post- truth” (gerçeklik sonrası), duyguların ve kişisel kanaatlerin belirli bir konu üzerinde kamuoyunu belirlemede rasyonel gerçeklerden daha fazla etkili olması durumu olarak açıklanabilir. Donald Trump’ın 2016 seçimlerinde seçim stratejisini gerçek olmayan faktörler üzerine kurgulamasıyla birlikte post-truth kavramı daha çok politika ile tanınmaya ve anılmaya başlamıştır. Sosyal medya kullanımının artması, sosyal medyanın kitlelere çok hızlı erişebilme gücü ve doğruluğundan emin olunamayan kişisel kanaatlerin hızla yayılması ile birlikte post-truth çağ, varlığını ve gücünü katlayarak hissettirmeye devam eder. Sosyal medyada yakın görüşleri benimseyen insanların bir araya gelerek benimsedikleri görüşleri birbirleriyle paylaşmaları, birbirlerine karşı olan inançlarının artmasını ve kendileri gibi düşünmeyen diğer gruplara karşı kutuplaşmalarını ortaya çıkarır. Kutuplaşma da post-truth enformasyonun oluşmasını sağlayan temel unsurlardandır. Bu kutuplaşma yazılı metinler üzerinden olduğu kadar, post-truth amaca hizmet edecek şekilde seçilmiş ya da oluşturulmuş fotoğraflar üzerinden de yapılmaktadır. Çünkü çoğu zaman görsel iletişim aracı olarak fotoğrafın inandırıcılık etkisi, yazılı metinlere göre çok daha fazladır. Bu noktada olayı başka bir boyuttan ele alacak olursak, bu bilinçli manipülasyon girişimlerinden bağımsız olarak, çağının gerçeklerinden beslenen sanatçıların da post-truth kavramı üzerinden işler ürettiğini ve kaçınılmaz biçimde Post-truth kavramının, sanatın alanına dahil olduğunu görürüz. Özellikle görsel iletişim aracı olan fotoğraf tekniğini kullanarak post-truth çağı yorumlayan bazı sanatçılar, çağın ruhunu anlayabilmek ve görsel iletişim araçlarının gücünü kavrayabilmek adına üzerine düşünülmesi gereken örnekler ortaya koymaktadırlar. Bu noktadan hareketle bu bildiride, 2018 yılında Max Pinckers tarafından hazırlanan ve Amerika’nın post-truth çağına fotoğraf gözüyle eleştirel bir bakış geliştiren Margins of Excess başlıklı fotoğraf serisinden hareket edilerek post-truth kavramı fotoğraf sanatı üzerinden incelenmiş, örnekler yorumlanarak bir çözümleme yapılmaya çalışılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract "Post-truth”, which was chosen as the word of the year by Oxford Dictionary in 2016, can be defined as the form which feelings and personal opinion are more effective than rational truths in determination of public opinion on a certain issue. After Donald Trump had fictionalized his election policy on unreal factors in the election in 2016, the term 'post-truth' was known and mentioned much more with politics. The Post-Truth Period continues increasingly to make its presence and power feel with the increase of using social media, rapid access power of social media to the mass and the spread of personal opinions which their accuracy is uncertain. The collaboration of people adopting similar point of view on social media and sharing their point of view with one another increases the faith in each other and reveals a polarization against the other groups having different point of view from them. Also, the polarization is one of the most important factors in formation of post-truth information. This polarization is done both on written texts and on photograps chosen or formed to serve a post-truth purpose. Because generally, photos are much more persuasive than written texts as a means of visual communication. At this point, when we evaluate the issue in a different viewpoint, we can see that the artists being inspired by truths of theirs term independently of deliberate manipulation attempts work on the term 'Post-Truth’, and it unavoidably gets involved in art, too. Some artists rendering the post-truth period by especially using photograph tecnique, a means of visual communication, produce samples which should be thought on to understand the soul of period and to comprehend the power of the means of visual communication. From this point of view, in this paper, the term'Post-Truth' was researched in terms of photography by starting off the photograph serial 'Margins of Excess' prepared by Max Pinckers in 2018 and developed a critical view point to post-truth period of America in terms of photography and was tried to analyze by interpreting the samples. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Post-truth tr_TR
dc.subject Güncel sanat tr_TR
dc.subject Photography tr_TR
dc.subject Contemporary art tr_TR
dc.subject Fotoğraf tr_TR
dc.title Post-truth çağda görsel iletişim aracı olarak fotoğraf tr_TR
dc.title.alternative Photograph as a visual communication tool in post-truth era tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 1. Uluslararası iletişim ve yönetim bilimleri kongresi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 40931 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 1056 tr_TR
dc.identifier.endpage 1068 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster