dc.contributor.author |
Özdemir, Fatih |
|
dc.contributor.author |
Koca, Binnaz |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-18T07:36:13Z |
|
dc.date.available |
2021-06-18T07:36:13Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2708 |
|
dc.description.abstract |
Kapitalizm, oluşturduğu pazara her sınıftan insanı katma amacıyla, bütün sınıfsal farkları aşarak popüler kültür adında ortak bir yaşam biçimi, ortak bir kültür sunmuştur. Andy Warhol, 1960‘lı yıllarda ortaya çıkan pop sanatla popüler toplumun içinde yığınlar halinde bulunan tüketim metalarını kendine özgü üslubuyla sanata dönüştürmüştür.
Warhol, tüketim toplumunu oluşturan insanların üzerinde baskı, zorlama uygulamadan birbirine benzeyen tek tip insan modeli oluşturacağını görüp bu tüketim toplumuna makine olarak katılmak istemiştir. Tüketim metalarını üreten bir makine gibi, birbirinin aynısı, istediği kadar çoğaltabileceği, yorulmadan sürekli çalışabileceği bir makine... Kendi kişiliğini ve duygusunu katmadan derinliği olmayan sıradan nesneleri aktarırken kendisi de yüzeyselleşmiş olur. İmge üzerinde düşünülmeye gerek kalmaz. Serigrafi tekniğini kullanarak hedeflediği seri üretim mantığına ulaşmıştır ve ürettiği şeylerin birbirine benzemesini sağlamıştır. Konusu bazen çorba konserveleri bazen de ölüm resimleri olmuştur. Onun resimlerinde tüketim ürünleri ve sıradan nesneler gibi şiddet ve ölüm de gündelik bir nesneye dönüşür. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The capitalism goes beyond/crosses all of the class differences and offers a common life style, a common culture, called popular culture with the aim of including the people from all the classes in the market he formed. Andy Warhol transformed the consumption goods that exist in bulks in the community into the art with his distinctive style with the pop art that emerged in the 1960s.
Warhol considered the formation of standardized human model that resemble each other without pressure, force on the people constituting the consumption society and wanted to join this consumption society as the machine. Like a machine producing the consumption goods, a machine that is alike the others, that increases as it wishes, works continually and tirelessly... He would get superficial while conveying the facile ordinary subjects without adding his own personality and feeling. It is not necessary to think over the image. He reached the targeted mass production logic by using the screen printing technique and made the things he produced resemble the each other. His subjects were sometimes the canning soup and were sometimes the death paintings. In his paintings, like the consumption goods and ordinary objects, the violence and death turn into a casual object. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.7816/idil-02-06-12 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Warhol |
tr_TR |
dc.subject |
Andy |
tr_TR |
dc.subject |
Popart |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketim toplumu |
tr_TR |
dc.subject |
Makine |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer society |
tr_TR |
dc.subject |
Machine |
tr_TR |
dc.title |
Makine olarak Andy Warhol |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Andy Warhol as a machine |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İdil |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
40931 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
239 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
253 |
tr_TR |