Bir mimari yapıyı ele aldığımızda; projesi, kullanıldığı malzemeleri, işçiliği dikkat çeken unsurlar olmakla beraber; o mimarinin girişi de kişiye nasıl bir mekan olduğu ve nasıl bir yaşamın sürdüğü ile ilgili ilk izlenimleri verir. 'Kapı Girişi' ile vurgulanmak istenen; kapılar ve o kapıların ardındaki sırları ortaya çıkaran, mahremiyeti simgeleyen kilitledir. Kilit, kapalılık düşüncesini canlandırırken; anahtar, açma ve ferahlama duygusunu vermektedir. Kilitsiz bir anahtar yolculuğa çağrıdır. 'Anadolu Kapı Kilitlerinin Seramik Malzeme İle Kurgulanması' adlı araştırma ile; çıkılacak yolculukta oldukça renkli hayatlar, kapalı kapılar ardındaki gizler, her yöreye, her kapıya göre yapılan özel kilit çeşitleri irdelenmiştir. Üç bölümden oluşan bu araştırmada; Kilidin Tarihsel Gelişimi ile geçmişten günümüze kadar gelen kilit zenginliğine; ikinci bölümde, kilidin mecazi-simgesel anlamlan ile birlikte sanata da ne şekilde ve anlamda konu olduğuna değinilmiştir. Son bölümde ise; özgün uygulamalara dönük kilin çeşitliliğinden ve farklı pişirim tekniklerinden yararlanılmaya çalışılmıştır.
When we think about architecture, its project, equipments, and its workmanship are the important elements that take our attention whereas the entrance of the building gives us the first impression about how the building is and what kind of life exists there. By saying 'entrance' we mean doors behind which we can find out the secrets behind and locks which are the symbol of the intimacy. While a lock arouses privacy thinking; key gives us the feeling of opening, unlocking, and relief. Lock without a key is an invitation for a journey. In his study called 'Applying Ceramic Equipments to the Locks of the Anatolia Door", we will start out a journey and explore the colorful lives, mystery behind the closed doors, and find out about the special kind of locks produced for every door, in every region. This study consists of three sections. In the first section, Historical Development of the Locks and richness of the locks from past till today are studied. Second section is about the metaphorical-symbolic meaning of the lock and how and in what form it is in the art. In the last section, we make use of the genuine practicality of the clay sorts and different baking techniques