Sebeb-i Nüzûl rivâyetleri âyet veya âyet gruplarının anlaşılmasında
önemli bir dinamiktir. Özellikle hüküm bildiren
âyetlerin illet ve hikmetlerinin anlaşılmasında kendisine sık
sık başvurulan unsurlardan biridir. Klasik usul geleneği, “sebebin
hususiliği lafzın umumîliğine mani değildir” ilkesiyle
sebeb-i nüzûl rivâyetlerine bir sınır çizerken modern dönemde
ise “metin dışı bağlam” kavramı çerçevesinde sebeb-i nüzûl
rivâyetleri ve tarihsel bağlam metnin anlamını belirlemede
daha etkin hale gelmiştir. Biz bu makale çerçevesinde Cilbâb
âyeti olarak bilinen Ahzâb sûresi 59. Âyetin metin dışı bağlam
veya sebeb-i nüzûl rivâyetleri merkezli yorumunu (Kur’an
Yolu Tefsiri Özelinde) eleştirel bir bakış açısıyla inceleyeceğiz.
Occasion of revelation (Sebeb-i Nüzûl) or exegetical
reports dynamic is important in understanding. In particular,
the verse states that the provisions of the malady is one of the
important elements in understanding and wisdom. Classic
procedural tradition, "reason particular that the wording of the
publicness is not contrary to the principle of" the cause-i-revelation narrated a limit for a draw in the modern era the
"non-text context" within the concept of cause-i-revelation
narratives and historical context of the text in determining the
meaning more effectively has become. Within the framework
of this article, we Cilbâb verse 59 of Surat al-Ahzâb verse
known as the non-text-based reviews("Quran Road" in
Commentary Special) of context or reason-I narrated
revelation will examine a critical perspective.