Bu çalışmanın amacı, Dasein hermeneutik bağlamında Martin Heidegger’in
varoluşçu hermeneutiğini, fenomenolojisi ve ontolojisi ile ilişkili olarak ortaya
koymaktır.
Çalışmanın birinci bölümünde, Heidegger'in hermeneutik gelenek içindeki yerini
göstermek için hermeneutiğin tarihi ve diğer hermeneutik teorisyenlerin görüşleri kısaca
açıklanmıştır.
İkinci bölümde Heidegger'in varoluşçu hermeneutiğinin temeli olarak Varlığın
Anlamı Nedir? sorusunun yapısı ve bu soruya verilecek yanıtın yöntemi olarak
hermeneutik fenomenoloji, transandantal fenomenolojiden hareketle detaylı olarak
ortaya konulmuştur.
Çalışmanın son bölümünde ise Dasein hermeneutik detaylı olarak ele alınmıştır.
Bu amaçla, Varlığın anlamı sorusunun merkezinde yer alan varolan olarak Dasein'ın
yapısı, onun ruh durumları ve zamansallığı ortaya konulmuştur. Son olarak ise anlama
problemiyle ilgili olarak Heidegger'in yeni bakış açısı üzerinde durulmuş ve dil ile
Varlığın anlaşılması arasındaki ilişki açıklanmıştır.
The aim of this study is to put Martin Heidegger's ontological hermeneutics
forward in the context of Dasein hermeneutics in relation to his phenomenology and
ontology.
In the first part of the study, for the purpose of showing Heidegger's position in
the hermeneutical tradition, history of hermeneutics and the other hermeneutic theorists'
views has been explained briefly.
In the second part, as the basis of Heidegger's ontological hermeneutics, the
structure of the question of What is the meaning of Being? and hermeneutical
phenomenology as the method of the answer of this question, has been put forward
moving from transcendental phenomenology.
In the last part of the study, Dasein hermeneutics has been dealt elaborately. For
this purpose, as an entity in the center of the question of the meaning of Being, Dasein's
constitution, its states of minds and its temporality has been put forward. As an end,
Heidegger's new perspective in relation to problem of understanding has been dwelled
on and the relation between language and understanding of Being has been explained.