Geçmişten günümüze insanoğlunun hayatında yaşanan bilimsel ve teknolojik gelişmeler hayatın her alanında değişim ve gelişime etki ettiği gibi eğitime de yansımıştır. Özellikle oyunun çocuklar üzerindeki etkilerine yönelik yapılan araştırmalar, oyunun eğitimde kullanılarak işlevselliğinin artırılacağını göstermiştir. Böylelikle eğitsel oyun tasarlanarak eğitim yapmak önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinde eğitsel oyun kullanımına yönelik öğretmen görüşlerinin araştırılmasıdır. Araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde Kayseri, Nevşehir, Sivas, Ordu, İstanbul Ağrı, Ankara gibi çeşitli illerde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda öğretmenlik yapan 30 Sosyal Bilgiler öğretmeni katılmıştır. Araştırmada online görüş formundan faydalanılmış, veri toplama aracı oluşturulurken literatür taraması yapılarak,10 maddelik görüş formu oluşturulmuştur. Eğitsel oyunlar ve nitel araştırma noktalarında uzman görüşü alınarak sorulara son hali verilmiştir. Katılımcılara 10 soru sorulmuş ve katılımcıların yanıtları online formda kayıt altına alınmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine göre değerlendirilmiştir. Tartışma sonuç ve öneriler başlığı altında ise araştırmadan elde edilen bulgular ışığında ortaya çıkacak sonuçlar maddeler halinde verilmiş ve bu sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Scientific and technological developments experienced in the lives of human beings from past to present have affected the change and development in all areas of life as well as it has in education. Especially the studies on the effects of the game on children have shown that the functionality of the game can be increased by using it in education. Thus, educating by designing an educational game has gained great importance. The aim of this study is to investigate teachers' views on the use of educational games in Social Studies class in Primary Schools.30 Social Studies teachers working at state schools underneath the Ministry of National Education in various provinces such as Kayseri, Nevşehir, Sivas, Ordu, Istanbul, Ağrı, and Ankara participated in the study in the 2019-2020 academic year. The semi-structured interview technique was used in the study and the participants were asked 10 questions in order to create data collection tool. The interview form was finalized by obtaining experts' opinion and approval in educational games and qualitative research points.10 questions were asked to the participants and the interviews were recorded in written and audio form. The obtained data were evaluated according to content analysis. Under the title of discussion, conclusion and recommendations, the results obtained in the light of the findings of the study were given as items and various suggestions were made based on these results.