dc.contributor.author |
Shahmiri Bayrak, Bengisu |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-11T12:45:03Z |
|
dc.date.available |
2022-01-11T12:45:03Z |
|
dc.date.issued |
2013-04-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6263 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma, günümüzde dünyanın yaşayan en zengin sanatçısı olan Damien
Hirst’ün ticari başarısının nedenlerini ve sanat alanında markalaşma sürecini
Hirst’ün sansasyonel yapıtları, koleksiyoncusu Charles Saatchi ve danışma
kurulunda yer aldığı Tate müzesi üzerinden inceleyerek ortaya koymaya çalışır.
15-16 Eylül 2008 tarihlerinde Sotheby’s’de (Londra) düzenlediği müzayede
ile koleksiyoncu ve galeri gibi aracıları atlayarak doğrudan alıcı ile buluşan Hirst
111 sterlinden fazla satış yapmış ve çağdaş sanat pazarında sıra dışı bir örnek
oluşturmuştur.
Hirst vakasına neden olan etkenler; müze gibi göreli konservatif
kurumlarca kabul görmesinin artması, çağdaş sanatın popülerleşmesi, giderek
pahalılaşması ve yatırımcıların çağdaş sanatı bir yatırım aracı olarak görmeye
başlamaları olarak özetlenebilir. Çağdaş sanat pazarının heterojen yapısı, sanat
pazarının diğer pazarlara göre daha az stabil olmasına ve daha az saydam olmasına
neden olur. Bu dalgalanma ve opaklık, çağdaş sanat pazarını spekülasyona ve
manipülasyona açık hâle getirir.
Çalışma, çağdaş sanat pazarının oyuncularının sanat pazarı ağı içindeki
rolünü, sanatçıların yapıtlarının bu ağdaki dolaşımını ve dolaşımdaki pek çok sanatçı
arasından bir marka olarak öne çıkan Damien Hirst’ü bir vaka incelemesi olarak ele
alır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Using case study research methodology, this research focuses on Damien
Hirst who is considered as the richest living artist today, in real life context and aims
to find out the reasons behind Hirst’s commercial success through his sensational
artworks, his collector Charles Saatchi, and Tate museum, and investigates branding
process in the field of art With the auction that Hirst organised at Sotheby’s (London) on 15-16
September 2008, he bypassed the intermediates such as collector and gallery, and
became an extraordinary example with his £111 m worth sale.
The reasons that caused Hirst’s case could be summarised as the following:
the increase in acceptance of contemporary art by relatively conservative
organisations such as museums, the increase in the popularity of contemporary art,
and investors’ increasing interest in contemporary art.
The heterogeneous structure of contemporary art market results as being
less stable and less transparent. The drift and opacity of contemporary art market
makes it open to speculation and manipulation.
This study examines the players of contemporary art market in its network,
the circulation of the artworks in the network and investigates Damien Hirst as an
outstanding brand in this network. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Damien Hirst |
tr_TR |
dc.subject |
Sanatta markalama |
tr_TR |
dc.subject |
Çağdaş sanat pazarı |
tr_TR |
dc.subject |
Charles Saatchi |
tr_TR |
dc.subject |
Tate |
tr_TR |
dc.subject |
Branding in arts |
tr_TR |
dc.subject |
Contemporary art market |
tr_TR |
dc.title |
Çağdaş sanat pazarında bir marka olmak: Bir vaka incelemesi olarak Damien Hirst |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Being a brand in the contemporary art market: A case study of Damien Hirst |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Beykoz Üniversitesi/sanat ve tasarım fakültesi/grafik tasarımı bölümü/grafik tasarımı pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
17468 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
240 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
271 |
tr_TR |