Hitit ülkesinde ağaçlara büyük bir önem
verilmiştir. Ağaçlardan elde edilen
ürünlerin yanı sıra, çeşitli ilaçların
yapımında da ağaç yapraklarından
faydalanılmıştır. Şüphesiz bu nedenlerden
dolayı, ağaç konusu kanun maddelerinde
de yer almış ve herhangi bir ağaca zarar
verilmesi veya onun sökülmesi
durumunda, zarara yol açan kişi
cezalandırılmıştır. Hititlerde ağaçların
manevi önemleri de vardır. Özellikle ritüel
ve bayram metinlerinde bu durum
karşımıza çıkmaktadır. Hitit belgelerinde
birçok ağaç türü bulunmaktadır.
Bunlardan birisi, GIŠTÚG olarak
adlandırılmaktadır. Hitit metinlerinde
geçen Sümerce GIŠTÚG sözcüğü, şimşir
ağacı anlamındadır. Ritüel, bayram, kült,
envanter gibi farklı türden metinlerde
belgelenmiştir. Ritüel esnasında kralın
ritüeli gerçekleştirdiği yer, şimşir
ağaçlarının bulunduğu orman olmakla
birlikte; şimşir ağacından elde edilen
birçok farklı nesne bulunmaktadır. Bu
nesnelerden bazıları ritüellerde
kullanılmakta ve manevi bir değer
taşımaktadır.
Trees were given great importance in the Hittite
realm. In addition to products obtained from
trees, tree leaves were also used in the
production of various medicines. Undoubtedly,
for these reasons, the subject of trees is also
included in the articles of law and in case of any
tree being damaged or uprooted, the person
who caused the damage is punished. Among
the Hittites, trees also had spiritual significance.
This is especially true in ritual and festival texts.
There are many types of trees in Hittite
documents. One of them is called GIŠTÚG. The
Sumerian word GIŠTÚG in Hittite texts means
boxwood. It is documented in different kinds
of texts such as rituals, festivals, cults,
inventories. During the ritual, the place where
the king performed the ritual is the forest with
boxwood trees; there are many different objects
made from boxwood. Some of these objects are
used in rituals and have a spiritual value.