Bu araştırmanın amacı, pavyon kültürünün aile hayatına etkilerinin pavyon müdavimleri, pavyon çalışanları ve kadın eşler ile görüşmeler neticesinde ortaya konmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, Ankara ilinde ikamet eden 17 katılımcı ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilerek veriler toplanmıştır. Bu katılımcılar içerisinde pavyon müdavimleri (5 kişi), işletmeciler (2 kişi), kadın eşler (5 kişi), pavyon sanatçısı (1 kişi) ile konsomatrisler (4 kişi) bulunmaktadır. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde NVivo 12 programı kullanılmıştır. Tümevarımsal teknikle veriler analiz edilerek kodlama ve kategorik gruplandırmalar neticesinde "Pavyon", "Doğrudan Etkiler" ve "Dolaylı Etkiler" temaları elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen genel bulgulara göre pavyon müdavimlerinin aileleriyle yaşadıkları en büyük sorunların "yalan söyleme ve aldatma", "maddi sorunlar" ve "aileye zaman ayırmama" gibi problemler olduğu ortaya çıkarılmıştır. Özellikle müdavimlerle ve müdavim eşleriyle yapılan görüşmelerden, bu tarz ailelerde kuma getirme dahil her türlü sorunun yaşandığı analiz edilmiştir. Ayrıca işletmecilerin ve pavyon sanatçısının ise özellikle ailelerine zaman ayırma konusunda sıkıntılar yaşadıkları tespit edilmiştir. Eşler arasında süreklilik arz eden sorunlar, pavyon müdavimlerinin/çalışanlarının çocuklarına çok az vakit ayırmaları ve konsomatris çocuklarının babasız büyümesi dolayısıyla çocukların ebeveyn eksikliği yaşaması, erkek çocuklarının pavyon müdavimi veya çalışanı olan babalarını örnek almaları (özellikle müdavimleri), pavyon kültürünün çocuklara etkileri arasındadır. Konsomatrislerle yapılan görüşmelere göre ise konsomatrislerin pavyonda çalışma durumunu ailelerinin çoğunun bildiği fakat parası iyi olduğu için sustukları ve yakın çevrelerinden saklamaya çalıştıkları, konsomatrislerin ailelerinin çoğunun sorunlu veya dağılmış aileler olduğu, konsomatrislerin çoğunun maddi olarak ailelerine destek verdikleri, ortaya çıkarılmıştır. Pavyon çalışanlarının ve müdavimlerinin genel görüşlerinden, pavyon ortamındaki kişiler arasında sağlıklı bir ilişki veya evliliğin gerçekleşmesinin neredeyse imkansız olduğu ve gayri meşru ilişkilerin çoğunlukta olduğu tespit edilmiştir. Bunların dışında, özellikle erkekler arasında kalıplaşmış olan kültürel sermayenin gelecek kuşaklara aktarılması dolayısıyla pavyon kültürünün ailede ve toplumda yeniden üretildiği, lüks yaşamın ve kısa yoldan para kazanmanın yolu olarak görülen konsomatrisliğin son zamanlarda üniversite öğrencileri dahil genç kadınlar arasında (18 yaşına kadar inmiştir) yaygınlaştığı, ortaya çıkarılan önemli bulgulardır.
The purpose of this study is to reveal the effects of pavilion culture on family life as a result of interviews with pavilion goers, pavilion workers and wifes. Qualitative research method was used in the research and data was collected through in-depth interviews with 17 participants residing in Ankara. These participants include pavilion goers (5 persons), pavilion owners (2 persons), wifes (5 persons), pavilion artist (1 person), and hostess (4 persons). NVivo 12 program was used to analyze the data obtained from the interviews. After the coding and categorical groupings, the themes of "Pavilion", "Direct Effects" and "Indirect Effects" were obtained by analyzing the data with inductive technique. According to the general findings obtained in the study, it was revealed that the biggest problems that pavilion goers had with their families were problems such as "lying and cheating", "economic problems" and "not allocating time for the family". According to the interviews made especially with the goers and wifes, it was analyzed that all kinds of problems, including bringing to the second wife, occur in such families. In addition, it was revealed that the pavilion owners and the pavilion artist had difficulties especially in allocating time to their families. Continuous problems between spouses, due to the fact that the pavilion goers / workers spend little time with their children and the children of the hostess grow up without a father, the children have a lack of parents, boys take as a role model their fathers who are pavilion goers or workers (especially goers) are among the effects of the pavilion culture on the children. According to the interviews with the hostesses, it was revealed that the their families knew that hostesses were working in the pavilion, but they were silent because they had good money, they tried to hide from the people around them, that the hostesses supported their families with the money they earned in the pavilion. From the general views of the workers and goers of the pavilion, it has been demonstrated that a healthy relationship or marriage between the people in the pavilion environment is almost impossible and illegitimate relationships are in the majority. Apart from these, it is important findings that the pavilion culture is reproduced in the family and society due to the transfer to the next generations of cultural capital, which was stereotyped among men, that hostess, which is seen as the way of luxury life and make money shortcut, has become widespread recently among young women (until the age of 18) including university students.