Genelde görsel medyanın özelde ise sosyal medya aracılığıyla yaygınlaşan görsel ürünlerin çağımız insanın düşünme, algılama, yorumlama ve görme biçimleri üzerine etkilerinin oldukça fazla olduğu bilinmektedir. Son yıllarda çekilen kısa filmlerin sosyal medya üzerinden yayılması ise bahsi geçen etkiyi başka bir boyuta taşımaktadır. Bu etki özneler üzerinde kimi zaman rasyonel boyutta ortaya çıkarken kimi zamanlarda ise insanların duygu dünyası üzerinde meydana gelmekte ve irrasyonel bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma incelediği örnek film ile sosyal medyada yaygınlaşan estetik bir fenomenin var oluşunu incelemekte ve üretim aşamasında yaşanan süreçler ile ortaya çıkan ürünün estetik boyutlarını ele almaktadır. Araştırmanın amacı bir estetik fenomen üretilirken, üreticinin düşünce dünyası ve bakış açısının nasıl bir gerçeklik yarattığı ve eserin bu bağlamda alımlayıcının biliş düzeylerine ve dolayısıyla duygularına nasıl hitap ettiğinin ortaya konulmasıdır.
It is known that the visual products which has become widespread through the
visual media in general and the social media in particular is highly effecting individuals’
way of thinking, perception, interpretation and vision. The short films shot recently
spread over social media moves this affect to another dimension. This affect sometimes
arises in a rational level in individuals’ minds but sometimes it takes place in an
emotional level and occurs in an irrational way. This study examines the existence of an
esthetic phenomenon spreading over social media and the final procuct in an esthetical
extent after the processes of the production stage with the sample film. The purpose of
this study is to exposure, while an esthetic phenomenon is produced how the producer’s
world of though and the perspective creates reality and in this context how the product
appeals to the receivers’ cognition levels and accordingly to their emotions.