dc.contributor.author |
Kaynak, Büşra |
|
dc.contributor.author |
Özdemir, Fatih |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T12:43:08Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T12:43:08Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/8536 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada performans sanatının iletişimsel bağlamı Marina Abramovic'in performansları üzerinden incelenmektedir. Bu inceleme yapılırken önce İletişim kavramının bileşenleri, türleri, modelleri ve kuramları; Sanat kavramının bileşenleri ve Performans Sanat kavramının gelişimi; bir iletişim aracı olarak sanat kavramı, sosyalizasyon ve postmodern kavramı, performans sanatı ile iletişim kavramlarının ortak özelliklerine bakılmış; Marina Abramovic'in hayatı, performansları ve felsefi anlamları ele alınmış en sonda da Abramovic'in performansları iletişim model ve kuramları üzerinden incelenmiştir. Literatür taraması yapılırken iletişim kavramı ve performans sanatı kavramına genel çerçeveden bakılmış ve tarihsel süreçleri incelenmiştir. Performans sanatına dair tüm örnekler Marina Abramovic'den alınmıştır. Çalışmanın amacı, mesaj aktarımında performans sanatı doğru bir yöntem mi, Marina Abramovic'in performansları aracılığıyla kurmaya çalıştığı iletişim doğru bir iletişim mi sorularına cevaplar aranacaktır. Doğru iletişim çok genel bir alana hitap ettiği için bu tezde doğru iletişim, postmodern ve sosyalizasyon (toplumsallaşma) kavramları üzerinden değerlendirilecektir. Marina Abramovic; "Tiyatro sanatçıları ve performans sanatçıları arasındaki fark performans sanatçısının var olan anı yaşanmış gibi yapmaya çalışmaması gerçekten yaşaması ve o anı deneyimlemesidir" diye ifade etmiştir. Sanatını icra ederken izleyiciyi de aktif konuma getirerek performansa dahil etmektedir. Seyirci mesaja direkt maruz kalmaktadır. Böylece seyirciyle doğrudan iletişim kurmaktadır. Bu doğrudan iletişim sayesinde izleyicinin yaşadığı deneyimi çevresine anlatmasıyla bir sanat topluluğu oluşturur ve bu topluluk performans sanatı aracılığıyla ortak bir deneyim kazanmış olmaktadır. Bu çalışmada ayrıca Marina Abramovic'in performansları iletişim modelleri ve kuramları üzerinden incelenmiştir. Sonuçta da sosyalizasyon (toplumsallaşma) ve postmodern kavramları aracılığıyla doğru bir iletişim olup olmadığı analiz edilmiştir. Literatür taramasına ek olarak eser inceleme analizi ve yorumu da çalışmanın sınırları içerisindedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, the communicative context of performance art is examined through the performances of Marina Abramovic. During this review, the components, types, models, and theories of the concept of communication, the components of the concept of art and the development of the concept of Performance Art, the concept of art as a means of communication, the concept of socialization and postmodern, the common characteristics of the concepts of performance art and communication were examined first; Marina Abramovic's life, performances, and philosophical meanings are discussed, and finally, Abramovic's performances are examined through communication models and theories. During the literature review, the concept of communication and the concept of performance art was examined from a general perspective and their historical processes were examined. All examples of performance art are taken from Marina Abramovic. The study aims to search for answers to the questions of whether performance art is the right method of transmitting messages, and whether the communication Marina Abramovic is trying to establish through her performances is the right communication. Since correct communication addresses a very general area, correct communication will be evaluated through the postmodernism (socialization) concepts thesis. Marina Abramovic; "The difference between theater artists and performance artists is that the performance artist does not try to pretend that the existing moment has happened, but li experiences that moment," she stated. Dec. While performing his art, he also brings keeps the audience activecludes them in the performance. The audience is directly exposed to the message. Thus, he communicates directly with the audience. Thanks to this direct communication, the audience creates an art community by telling its lived experience to its surroundings, and this community gains a common experience through performance art. In this study, Marina Abramovic's performances were also examined through communication models and theories. As a result, it has been analyzed whether there is correct communication through the concepts of socialization (socialization) and postmodernism, in addition to the literature review, the analysis and interpretation of the work of art are also within the limits of the study. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
İletişim |
tr_TR |
dc.subject |
Performans sanatı |
tr_TR |
dc.subject |
Marina Abramovic |
tr_TR |
dc.subject |
Sözsüz iletişim |
tr_TR |
dc.subject |
Communication |
tr_TR |
dc.subject |
Performance art |
tr_TR |
dc.subject |
Marina Abramovic |
tr_TR |
dc.subject |
Nonverbal communication |
tr_TR |
dc.title |
Performans sanatının iletişimsel bağlamı: Marina Abramovic üzerinden bir inceleme |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The communicative context of performance art: A review by Marina Abramovic |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
40931 |
tr_TR |