"Âşık Tarzı Şiir Geleneğinde Kalenderî" adlı çalışmada "Kalenderî" konusu detaylı olarak incelenmiştir. Kalenderîler, hem hece ölçüsü hem de aruz ölçüsü ile yazılmışlardır. Aruz ölçüsü ile yazılan kalenderiler, aruzun "Mefûlü Mefâîlü Mefâîlü Feûlün" kalıbıyla oluşturulmuşlardır. Kalenderîlerde toplumun düzenine karşı çıkan ve dünya hayatına ehemmiyet vermeyen bir düşünce tarzına yer verilmektedir. Bununla birlikte kalenderîler, gazel, murabba, muhammes, müseddes, müstezat gibi nazım şekilleri ile vücuda getirilmişlerdir. Çalışmalar neticesinde hece ölçüsü ile bir tane; aruz ölçüsü ile ise pek çok kalenderînin yazılmış olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada kalenderîleri diğer türlerden ayıran kendisine özgü havalarla okunması üzerinde de durulmuştur. Bununla birlikte kalenderîler konuları açısından tetkik edilmiş ve bu incelemelere konu olan metinler, çalışmanın son kısmında aynen aktarılmıştır.
In my work titled "Kalenderi type in love style poetry tradition", "Kalenderi type" has been studied in detail. The kalenderis were written in both syllable and aruz dimension. Measure kalenderi written with aruz, aruz, "the Mefûlü Mefâîlü Mefâîlü Feûlün" they are created with the pattern. In the kalenderis there is a way of thinking that opposes the order of society and does not require the life of the world. However, the kalenderis, gazel, murabba, muhammes, müseddes, were brought to the body with the form of nazım. As a result of the studies, it was determined that there was a syllable measure and one; aruz measure and a lot of kalenderis were written. The study also focused on the reading of the kalenderis from other species with its peculiar weather. However, kalenderis have been examined in terms of their subjects and the texts which are subject to these studies have been transferred in the final part of the study.