Bu çalışmada Cumhuriyet Dönemi şairlerinden Didem Madak'ın imgesel, sembolik ve felsefik derinliğe sahip eserlerinin, anlam evreni bağlamında incelenmesi konu edilmiştir. Madak ile ilgili akademik çalışmaların çoğu "kadın söylemi" odaklıdır. Didem Madak'ın kadın cinsiyetinin şiirlerde görünür olmasının gerekliliğinden bahsettiği konuşmaları kaydedilmiştir. Ancak metinler incelenirken şairin bu sözlerini ya da şiirlerde öne çıkan kadın söylemini referans alarak metinlere sadece feminist duyarlılıkla yaklaşmak, metinlerin daha derin incelenmesini sekteye uğratmaktadır. Bu sebeple "kadın söylemi" tekrarını olabildiğince ikinci planda tutmak hedeflenmiştir. Madak'ın Grapon Kâğıtları, Ahlar Ağacı ve Pulbiber Mahallesi olmak üzere üç kitabı vardır. Bu üç kitaptaki şiirlere sonraki basımlarda eklenen şiirler de ilave edilerek tüm malzeme, belirlenen tipolojilere göre gruplara ayrılmıştır. Bahsi geçen gruplar; sembolik kullanımlar, temel karşıtlıklar ve imgeler olmak üzere üç bölümde ele alınmıştır. Dilsel veriler tipolojik olarak irdelenmiş ve kullanım sıklıkları bakımından da değerlendirilmiştir. Böylece şiirlerdeki katmanlı yapı sadeleştirilmiştir. Sonuç olarak şairin anlam evreni ortaya çıkarılmıştır. Tüm bunların neticesinde yaşamı sorgulayan bireylerin yaşadıkları çatışma ögelerini kendi kültürel birikimlerine ve yaşanmışlıklarına göre yansıttıkları görülmüştür. Metinlerin ilk bakıştaki görüntüleri ve incelendikten sonraki görüngülerinin karşıt anlamlara gelebildiği anlaşılmıştır. Özne şiirinde farkına varmadan bazen dışa dönük, bazen ise içe dönük bir tavırla anlamsal gruplar oluşturmuştur. Madak'ın şiirinin, okuyucunun algısı ve kültürel birikimine göre kendisini açan ya da kapatan bir şiir olduğu tespit edilmiştir. Şairin küçük anlam evreninden yola çıkılmış, tümevarımsal bir işleyişle büyük anlam evrenine ulaşılmıştır.
In this study, one of the Republic Period poets; Didem Madak's works which have the imaginary, symbolic and philosophical perspectives are studied in the context of meaning universe. Most of the academic studies related to Madak are focused on "woman discourse". The speech of Didem Madak about the necessity of woman gender visibility in the poems is recorded. However, while studying the poems, texts are interrupted to make deeper analysis because of approaching to texts with only feminist sensitivity by taking as reference of poet's speech or woman discourse which becomes prominent in her poems. Madak has three books; called as Grapon Kağıtları, Ahlar Ağacı and Pulbiber Mahallesi. All materials have grouped in regard to determinated typologies by also adding her latest poems into these books for the following printings. These mentioned groups has been discussed in 3 categories such as symbolic uses, basic oppositions and imagery. Linguistic materials have been examined typologically and have also been evaluated as frequencies of occurrence. Thus, layered structure in poems has been reduced. Consequently, poet's meaning universe has been revealed. As a result it has been seen that, lıke every individual questioning life, she reflects the elements of the conflict she has experienced according to her cultural backgound and experience. It is understood that the ımages of the texts at fırst glance and what they gave after analyzing can have opposite meanings. In her poem, the poet created semantıc groups unintentionally with an introverted unintentionally with an introverted and sometimes extroverted attitude. It has been determined that Madak's poem is one that opens or closes itself according to the reader's perception and cultural accumulation. Starting from the small meaning universe of the poet,the universe of great meaning has been reached through an inductive operation.