Gün geçtikçe globalleşen ve gelişen dünyamızda sınırların ortadan kalkması, insanların kendisini ve ötekini tanımlaması ihtiyacını daha da arttırmıştır. İnsanoğlu var olduğu günden beri kendini tanımlamak için çeşitli özelliklerinden söz etmiş ve ortak özellikleri savunan kişilerle bir araya gelerek bir kolektif kimlik ortaya çıkarmıştır. Kolektif kimliğin oluşması ile birlikte öteki kavramı da literatürde kendine yer edinmiştir. Geçmişte üzerinde yaşadığımız coğrafyada çok farklı milletlerce devletler kurulmuş ve bu durum çok kültürlü bir toplum yapısının ortaya çıkmasına sebebiyet vermiştir. Gerek göçler gerek savaşlar, farklı iskan politikaları ve gerekse devletlerin el değişimi bu yapının gelişmesinde büyük bir rol oynamıştır. Göç sonucu Anadolu coğrafyasına yerleşen ve kendisine yer edinen Avşar boyları ya kendi devletini kurmaya çalışmış ya da farklı devletlerin içerisinde yaşamlarına devam etmişlerdir. Uzun yıllar boyunca kültürel, inançsal, sosyal olaylar gibi çeşitli unsurlarla gerek kendilerini gerekse kendinden olmayan ötekileri tanımlamak adına bir kimlik geliştirmişlerdir. Oluşturdukları kimlik neticesinde kendi sosyal gruplarına karşı aidiyet duygusu gelişmiş ve kendilerinin ötekiden ayrı tutulması için çeşitli kültürel sembolleri de geliştirmişlerdir. Biz araştırmamızda, ülkemizde özellikle İç Anadolu Bölgesinde hayatlarına devam eden Avşarlar'ın, kimlik olgusunu ve kimliği oluşturan üç temel kavramı (tarih, kültür ve sosyal çevre) derinlemesine araştırarak kolektif kimliğin oluşumunu Etno-Sembolist bir tavırla inceleyeceğiz. Araştırmamızda nitel araştırma desenlerinden olan kültür analizi kullanılmıştır. Kuramsal çerçeve oluşturulduktan sonra, kültüre ilişkin dokümanlar incelenip ardı sıra sahaya çıkılmış ve yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.
The day has been globalized and expanded further in our world to leave the airport, be with it, and with the other. Since human beings exist, a person has created a personality from the words written and the people from the common areas. Along with the information obtained from collective knowledge, other concepts have taken their place in Dade. The situation, different from being grown on purchased cities, is a multicultural made up of states and being content with buying this millet. Necessary migrations and wars, different resettlement policies and the hands of states have played a great role in the development of this issue. The Euro tribes that settled in the Anatolian geography of the migration and acquired a place either lived in their own life or continued the states. For a long time in life, I have an affinity for people who are unbelieving, little developed about social events. They are depicted as a developed self-developed social counter-help that they were created to be kept apart from the front and the other. In our research, we examine the identity phenomenon and three basic concepts (history, culture and social environment) of the Avşars in their lives in the Central Anatolian Region, and examine the comprehensive identity with an Ethno-Symbolist view. The use of culture, which is one of the qualitative research designs, in our research. After the theoretical training, the dates trained to complete the trainings